ВИДЕО сервис
Све вијести

Најновије вијести

Специјални сервиси 08/01/2018

ГОДИНА У ЗНАКУ ГРАДЊЕ АУТО-ПУТЕВА

 

Са "мртве тачке" покренуто је питање изградње моста на Сави код Градишке, која би требало да почне на прољеће, а у плану је градња пута Фоча-Шћепан Поље, напомиње министар саобраћаја и веза Републике Српске Неђо Трнинић.

 

Разговарала: Сњежана ЛЕПИР

БАЊАЛУКА, 8. ЈАНУАРА /СРНА/ - Министар саобраћаја и веза Републике Српске Неђо Трнинић истиче значај инфраструктурних пројеката у области друмског саобраћаја, од којих су неки спремни за реализацију, попут ауто-пута
Бањалука-Приједор-Нови Град, те ауто-пута према Млиништу.

Трнинић у интервјуу Срни наводи значај ауто-пута од Вукосавља, Брчког, до Бијељине и границе са Србијом, те напомиње да су о тим пројектима вођени преговори са потенцијалним инвеститорима.

У плану је градња пута Фоча-Шћепан Поље, те припрема пројектне документације за брзи пут од Бијељине, преко Зворника, Милића и Романије до будуће руте три, која ће повезивати овај пут са путем од Источног Сарајева, Пала, Сокоца, до Рогатице и Вишеграда.

Са "мртве тачке" покренуто је и питање изградње моста на Сави код Градишке, која би требало да почне на прољеће.

Трнинић подсјећа да је прије неколико дана са Европском банком за обнову и развој /ЕБРД/ потписан кредитни уговор вриједан 70 милиона евра, за изградњу прве дионице Коридора "Пет це" кроз Републику Српску, од Руданке до Јоховца.

"Када говоримо о друмском саобраћају, отворена је дионица ауто-пута од Маховљанске петље до Друговића, а најкасније до средине ове године биће завршено и преосталих 25 километара ауто-пута до Прњавора", наводи Трнинић.

Мост у Братунцу је завршен, извршен је технички пријем и у току је припрема изградње приступних путева, напомиње министар и појашњава да од Управе за индиректно опорезивање очекују градњу заједничког граничног прелаза.

Говорећи о "Жељезницама Републике Српске", Трнинић подсјећа да је ово предузеће било у веома тешкој ситуацији, те да се од процеса реструктурисања очекује да предузеће учини самоодрживим и профитабилним.

"Тај процес подразумијева власничко, финансијско и организационо реструктурисање. Добили смо подршку Свјетске банке за реализацију тог пројекта у износу од 51 милион евра", истиче Трнинић.

Највећи дио тих средстава биће утрошен на рјешавање вишка радника, те на измирење обавеза према запосленима у смислу пресуда по заосталим обавезама, исплата пореза, доприноса и заосталих топлих оброка.

Он прецизира да ће до краја процеса реструктурисања "Жељезнице" имати хиљаду радника мање.

"Ријешили смо имовинске односе за дио жељезничке пруге између Бијељине и Раче, који је био власништво `Железница Србије`, што смо сада пренијели на Републику Српску. Оспособљено је и 19 километара ускотрачне пруге од Вишеграда према Србији и Мокрој Гори", напомиње Трнинић у интервјуу Срни.

Од ове године кренуће три редовне туристичке линије - петком, суботом и недјељом, што ће значити много за развој туризма ове регије.

Када је ријеч о Аеродрому Бањалука, Трнинић је рекао да је, нажалост, изгубљен карго превоз са Турском, те да ни преговори са различитим
авио-оператерима нису дали очекиване резултате.

"У прошлој години у санацију објеката на Аеродрому уложено је седам милиона КМ, што ће Аеродрому донијети модеран изглед, како би заинтересованим
авио-оператерима могли понудити квалитетнију услугу", поручује Трнинић.

Он подсјећа да Српска, за сада, има редовне линије само према Београду, али да је за ову годину промијењена стратегија развоја Аеродрома, која би у другој половини 2018. требало да доведе до знатног повећања авио-саобраћаја.

Трнинић оцјењује да су "Поште Српске" успјеле да опстану у врло тешким околностима и поред конкуренције других предузећа, која нуде сличне услуге.

"Наше `Поште` развијају различите модерне видове поштанских и других услуга, што иде у добром правцу и надам се да ћемо ове године ићи и са развојем поштанске штедионице", најављује Трнинић.

Јавно предузеће "Путеви Српске" су, тврди Трнинић, имали много проблема у реализацији основне дјелатности, а то је одржавање регионалних и магистарлних путева, као и инвестиција у том сектору.

"Ипак, успјели смо да одржимо све регионалне и магистралне путеве, који ни у једном тренутку нису били непроходни.

Имали смо и значајна улагања у изградњу пута од Котор Вароша према Кнежеву, који је у завршној фази, ради се пут преко Бронзаног мајдана, као и од Градишке према Мраковици, што би требало бити реализовано до краја године", напомиње Трнинић у интервјуу Срни.