ВИДЕО сервис
Све вијести

Најновије вијести

Занимљивости13/03/2018

НАЈБОЉА СОЛУЦИЈА - СПАВАТИ У ЧАРАПАМА

 

ВАШИНГТОН, 13. МАРТА /СРНА/ - Научници тврде да је спавање у чарапама изузетно корисно, јер регулише сан и обезбјеђује организму довољну количину топлоте.

 

Према подацима америчког Националног института за здравство, током спавања у чарапама тијело успоставља правилну тјелесну терморегулацију, па тако успоставља ред у функционисању мозга и тијела.

Лијегање у чарапама је корисно, јер помаже организму да брже утоне у сан, те да око четири часа ујутро, у вријеме кад је температура тијела најнижа, обезбиједи довољну количину топлоте.

Загријавање ногу и руку утиче и на проширење крвних судова, при чему људски организам добија информацију да је вријеме за сан.

Гријање хладних стопала узрокује ширење крвних судова, што поручује мозгу да је вријеме за спавање.

Пошто се крвни судови рашире на рукама и ногама, топлота се равномјерно распореди кроз тијело и припрема га за спавање, тврде амерички научници.

Према неким истраживањима, људи који носе чарапе на ногама заспе петнаестак минута прије него они без њих, а чак и традиционална кинеска медицина подржава обување чарапа прије сна.

Научници упозоравају да при лијегању у кревет у чарапама треба обратити пажњу на неколико ствари - због бактерија треба избјегавати одлазак у кревет у чарапама које особа носи током дана.

Tакође, треба водити рачуна о хигијени ногу - треба их опрати и добро осушити прије одласка у кревет. Потребно је и да чарапе буду сашивене од природних материјала.

Просјечној одраслој особи потребно је између седам и девет часова сна.

Недостатак сна повећава ризик од смањене концентрације и негативно утиче на памћење и расположење. Дугорочно, одражава се и на повећање могућности развоја срчаних обољења, развој депресије и пораст тежине, наводи "Медикал њуз тудеј".