Занимљивости31/01/2020

НАУЧНИЦИ: СВИ СМО /ПОМАЛО/ НЕАНДЕРТАЛЦИ!

ЊУЈОРК, 31. ЈАНУАРА /СРНА/ - Сви људи имају бар дјелић ДНК неандерталаца, чак и становници Африке за које се вјеровало да са неандерталцима нису у "родбинској вези", показује истраживање научника са Универзитета Принстон.

Докази да су древни преци хомосапиенса имали потомство са неандерталцима појавили су се 2010. године када је први ген извађен из костију људских предака који су живјели у камено доба у Европи прије око 40.000 година.

Сада су први пут откривени знакови неандерталских предака код Африканаца, наводи се у студији објављеној у часопису "Сел".

Научници са Принстона закључују, на основу својих метода рачунања, да АФриканци имају и ДНК неандерталаца, те да је рана људска историја сложенија него што многи мисле.

Ово откриће могло би да доведе у питање теорију о људској сеоби из Африке по којој су хомосапиенси потекли са тог континента и проширили се свијетом у "једном таласу" прије 60.000 до 80.000 година.

Нови резултати показују да је било много таласа исељавања из Африке, од којих су неки водили у мијешање модерног човјека и неандерталца које видимо у генима свих живих људи данас.

Научници су утврдили да су раније процјене, по којима су источни Азијати могли имати 20 одсто више неандерталских коријена од Европљана - погрешне.

Према њиховим сазнањима, постоји изненађујућа сличност неандерталских коријена код људи на различитим континентима.